نقش زبان بدن در ارتباط با همسر

زبان بدن در ارتباط زن و شوهر

ما بسیاری از پیام های ارتباطی را از طریق زبان بدن به یکدیگر منتقل می کنیم. یعنی از طریق حرکات بدن بیشترین مفاهیم و پیام ها را به طرف مقابلتان منتقل می کنید. بنابراین زبان بدن در ارتباط نقش بسیار مهمی دارد. در این مقاله درباره نقش زبان بدن در ارتباط با همسر خواهید خواند.

زبان بدن در ارتباط با همسر

در زمان صحبت کردن با همسر، حالت بدن تاثیر خارق العاده ای در طرف مقابل شما دارد. با بدن خود ممکن است این پیام را به همسرتان انتقال دهید که به حرف هایش اهمیتی نمی دهید، حرف هایش بی ارزش است، دوست ندارید به او توجه کنید و یا می خواهید زودتر حرف هایش را تمام کند. در این مقاله خواهید خواند که چه چیزی طرز نگاه عاشقانه را از نگاه با بی توجهی و سردی در رابطه با همسر از یکدیگر متمایز می کند.

پس باید سعی کنید به نشانه های بدنی خود مثل نوع نگاه کردن، لبخند زدن و در کنار همسر بودن توجه کنید.

زبان بدن چیست؟

قبل از هر چیز توضیح زبان بدن در روانشناسی را بخوانید. زبان بدن یا body language به معنی حرکات بدن و صورت است که در گفتگوهای ما نقش بسیار مهمی دارند. حرکات سر، حالت چشم و ابروها، لب، حالت دست ها، طرز نشستن و … وسیله هایی هستند که از طریق آن ها پیام ها را به دیگران منتقل می کنیم. شاید قبل از این فکر می کردید کلماتی که در دهانتان بیرون می آید تاثیر بیشتری از زبان بدن شما دارد. اما باید بگوییم که این تفکر اصلا درست نیست. زبان بدن پیام ها و مفاهیم بیشتری را به طرف مقابل منتقل می کند.

نمونه هایی از زبان بدن ها در ارتباط با همسر

تماس چشمی:

یکی از مهم ترین زبان بدن ها در زمان گفتگو با همسر، برقراری تماس چشمی است. اگر توجه کرده باشید دختر و پسری که عاشق یکدیگر هستند در زمان حرف زدن به یکدیگر نگاه می کنند. یعنی همان طرز نگاه عاشقانه ! متاسفانه بسیاری از اوقات با گذشت مدتی بعد از ازدواج، زن و شوهر کمتر با یکدیگر تماس چشمی برقرار می کنند. حتی ممکن است به این موضوع خیلی توجه نکرده باشید. اما حالا به شما می گوییم که این تماس چشمی در ایجاد صمیمیت در زن و شوهر بسیار موثر است. مطمئناً خلاف این قضیه هم درست است. یعنی وقتی که در زمان صحبت با همسر خود به یکدیگر نگاه نمی کنید و هر کدام سرتان در تلویزیون یا گوشی موبایل است، به تدریج صمیمیت میان شما از بین می رود.

لبخند زدن:

اگر بیشتر اوقات به یکدیگر با اخم نگاه کرده باشید، مسلماً کمتر مایل هستید یکدیگر را نگاه کنید! سعی کنید در زمان های مناسب با لبخند با همسرتان صحبت کنید. لبخند زدن شما را زیباتر نشان داده و تمایل فرد مقابل به ارتباط با شما را افزایش می دهد.

طرز نشستن:

خیلی از اوقات صحبت های روزمره و عادی بین زن و شوهر رد و بدل می شود. اما گاهی اوقات همسرتان صحبت هایی می کند که برایش بسیار اهمیت دارد. مثل زمانی که از احساسات مختلفش می گوید. یا وقتی که مسئله مهمی پیش آمده که می خواهد درباره اش حرف بزند. در این موقعیت ها اگر با بی تفاوتی بنشینید و حتی مشغول کار خود باشید، این پیام را به همسرتان منتقل می کنید که حرف های او مهم نیست. این نوع رفتار ضربه بسیار محکمی به رابطه تان وارد می کند. بنابراین در چنین شرایطی روبرو و یا در کنار او بنشینید. بدنتان را کمی به سمت جلو متمایل کنید تا او را متوجه کنید که مشتاق شنیدن حرف هایش هستید. این کار باعث می شود که همسرتان احساس امنیت کند. بنابراین صمیمیت بین شما افزایش پیدا می کند.

اشتباهات رایج در زبان بدن

گاهی اوقات بسیاری از مشکلات ارتباطی زن و شوهرها به دلیل عدم توجه به زبان بدنشان است. صحبت کردن در حالی که به همسرتان با اخم نگاه می کنید. بالا آوردن انگشت اشاره در هنگام صحبت کردن که مفهوم محکوم کردن را منتقل می کند. نگاه نکردن به همسر زمانی که او صحبت می کند. این ها نمونه هایی از زبان بدن های اشتباه است. شاید تا به حال به زبان بدن خود به خصوص در ارتباط با همسرتان توجه زیادی نمی کردید. از این به بعد حتماً بیشتر از قبل به آن توجه کنید. هر چه از تاثیر آن بگوییم کم گفتیم!

نتیجه گیری

اکثر ما درباره نقش کلمات در گفتگوهایمان می دانیم. اما به زبان بدن خیلی توجه نمی کنیم. این در حالی است که زبان بدن نقش مهم تری از کلام ما دارد. چرا که بدن ما حتی قبل از این که حرف بزنیم، پیام خود را منتقل می کند. در این مقاله با نقش زبان بدن در ارتباط با همسر، نمونه هایی از زبان بدن های مثبت و اشتباهات رایج در زبان بدن آشنا شدید. یادتان باشد که از امروز به زبان بدنتان و تاثیری که بر دیگران می گذارد بیشتر توجه کنید.

5/5 - (4 امتیاز)
دیدگاه خود را ارسال کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Translate »
[google-translator]